جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه(ماموپلاستی)

معمولا خانم هایی که سینه های بزرگی دارند در انتخاب لباس های خود مقداری مشکل پیدا می کنند و اینکه انجام برخی از فعالیت های روزمره مانند ورزش کردن و یا دیگر کار ها برای آنها مقداری مشکل است به همین دلیل تمایل دارند که سینه های کوچک تری داشته باشند تا تناسب در اندام آنها برقرار شود.

نحوه جراحی کوچک کردن سینه

جراحی ماموپلاستی به برداشتن پوست ،چربی و بافت های اضافی سینه می پردازد  که در اکثر موارد باعث تغییر محل قرار گیری هاله و نوک سینه خواهد شد. در عمل جراحی ماموپلاستی با کم کردن بافت غده ای پستان ها و چربی های اطراف آن سینه کوچک تر و سفت تر می شود و همچنین افتادگی و نا فرمی های پستان ها اصلاح می شود،این عمل کوچک کردن سینه برای مردانی هم که از بزرگی پستان رنج می برند به اصطلاح (ژنیکوماستی)استفاده می شود

کوچک کردن سینه برای چه کسانی مناسب است:

1.  کسانی که دارای سینه های  نا متقارن
  2.  کسانی که از سنگینی سینه ها دچار گردن درد شده اند
  3. چروک شدن پوست زیر سینه ها
  4. محدودیت در فعالیت‌های بدنی و ورزشی به علت بزرگی و سنگینی سینه‌ها
  5. کبود شدن جای بند سینه بند بر اثر فشار
  6. محدودیت در انتخاب لباس

برش های ایجاد شده در ماموپلاستی

در این جراحی سه برش در سینه ایجاد خواهد شد.

1-برشی در دور هاله

2-برشی عمودی به شکل خطی عمودی در زیر هاله سینه تا انتهای سینه

3-برش در زیر سینه که در این جراحی معمولا نوک و هاله سینه ،به بافت های زیرین متصل باقی می مانند و این باعث حفظ عصب دهی و حس رسانی آن ها می شود.

جراحی کوچک کردن سینه مردان

جراحی کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

این جراحی که با عنوان ژنیکوماستی مطرح می شود می تواند ناراحتی روحی و اختلال در اعتماد به نفس این مردان را از بین ببرد.برخی از مردان در ابتدا به متخصصین غدد ارجاع داده می شوند تا در ابتدا  علل این مشکل مشخص شود البته علت اصلی معمولا استروژن بیش از حد و  کمبود تستوسترون در بدن می شود.
در این جراحی، سینه به اندازه ایی کوچک می شود که  حالت قفسه سینه و همچنین شکل سینه صاف و یکدست شود در این موارد موقعیت و اندازه هاله سینه نیز می تواند با جراحی بهبود یافته و پوست اضافی برداشته شود.

کوچک کردن سینه مردان با لیپوماتیک

خارج کردن چربی های سینه مردان با عمل لیپوماتیک نیز قابل انجام است.در این روش لوله کانولای مخصوص وارد بافت چربی ها می شود و با تخریب چربی ها در زیر پوست آنها را خارج می کند.در این روش متخصص باید دقت داشته باشد که چربی ها به صورت یکسان از سینه ها خارج شوند تا در نهایت اندازه سینه ها با یکدیگر مساوی باشد و زیبایی ظاهری مردان برقرار باشد.

تكرر ادرار

درمان بی اختیاری ادرار

زمانی گفته می شود یک بیمار دچار تكرر ادرار شده است که تعداد دفعات دفع ادرار در او بیشتر از 7 بار در طول روز باشد. البته باید دانست تكرر ادرار خود بیماری نبوده ولی می تواند علائم بیماری های دیگر باشد. پزشکان بر این باورند که اگر میزان دفعی مایعات از بدن بیشتر از میزان جذب مایعات باشد ، کارکرد کلیه را با اختلال مواجه می نماید. عواملی مانند دیابت ، نوشیدن زیاد مایعات ، تحريك كليه در اثر سرما و از همه مهم تر سن و جنسیت از مهم ترین علل ایجاد تكرر ادرار در بدن هستند.

تكرر ادرار

علت تکرر ادرار

متخصصان بر این باورند که تكرر ادرار از علائم بیماری های دیگر است. از جمله این بیماری ها عفونت ادراری می باشد . سوزش ادرار، ادرار بد بو، تب و درد لگني از علائم عفونت ادراری هستند.

از دیگر دلایل ایجاد کننده تكرر ادرار می توان مصرف مدرها (داروهاي ادرارآور) ، ضعيف شدن ماهيچه‌هاي مثانه ، مجرا و كف لگن ، بزرگ وعفوني شدن پروستات در مردان به ویژه هنگام شب ، آسیب به دیواره مثانه در درمان سرطان‌های نزديك مثانه ، سرطان مثانه ، سنگ‌هاي مثانه ، التهاب مثانه ، دیابت ، بیماری هایی که باعث ضعف کلیه می شوند و قلب ضعیف که با عدم توانایی تخلیه کامل خون باعث ایجاد تجمع مایعات در بدن می شود را نام برد.

تكرر ادرار در زنان باردار

این تصور در میان مردم وجود دارد که چون یک خانم باردار تکرر ادرار دارد ، فشار رحم در حال رشد بر روی مثانه این مشکل را ایجاد می نماید. ممکن است که در بعضی از ماه های بارداری این موضع صحت داشته باشد ولی در واقع دلیل این مساله بی اختیاری فشاری است . این مساله که در 3 ماهه سوم بارداری بیشتر به چشم می خورد ، باعث می شود که در یک خانم باردار هنگام سرفه ، خنده ، عطسه و یا بلند کردن اجسام سنگین ، مقداری ادار از مثانه او خارج شود.

این مساله را می توان با دفع ادرار قبل از پر شدن کامل مثانه کنترل نمود. همچنین انجام ورزش هایی که عضلات کف لگن را تقویت می نماید می تواند این عارضه را کمتر نماید.  بهتر است که این ورزش ها در اوایل بارداری شروع شده و تا بعد از زایمان ادامه داشته باشد. مادران باید بدانند که انجام این ورزش ها در زمان های غیر از بارداری نیز بسیار مفید خواهد بود. مادران توجه داشته باشند که قبل از شروع انجام ورزش مثانه خود را خالی کنند.

كنترل تكرر ادرار

درمان دارویی یکی از راه های کنترل بیماری تكرر ادرار است . بیمار می تواند این عارضه را با تدابیر دیگری مانند مصرف کمتر چای و قهوه ، عدم نوشیدن آب در ساعات قبل از خواب و خم شدن به جلو هنگام ادرار کردن برای تخلیه کامل مثانه کنترل نماید.